Wznosząca się nad Slovenj Gradcem Uršlja gora jest pierwszym samodzielnym szczytem w Karawankach na wschodzie. Rozległa wierzchowina porośnięta trawą kulminuje w niepozornym Plešivcu (1699 m n.p.m.). Nieopodal szczytu stoi wysoki maszt telewizyjny, przytulne schronisko oraz interesujący kościół, dzięki którym nazywana zdrobniale »Urška” (slo. Urszulka) jest łatwo rozpoznawalna w panoramach. Do świetnego punktu wypadowego – schroniska Dom na Naravskih Ledinah – dotrzemy ze Slovenj Gradca przez wieś Kotlje, skąd dalej wygodną drogą gruntową przez las. Wycieczkę można wydatnie skrócić kontynuując podjazd drogą gruntową obok gospodarstwa Šišernik do rampy, skąd mamy 30 min. podejścia drogą dojazdową do schroniska. Brak trudności. Czas przejścia: całość 4 godz.. Wariant od rampy dostępny z wózkiem (1 godz. w obie strony). Różnica wysokości: 630 m.

Schronisko na Naravskih Ledinah – Plešivec – Šišernik – Schronisko na Naravskih Ledinah

Wędrujemy kilkadziesiąt metrów drogą na południe i skręcamy za szlakiem w lewo. Po 10 min. przecinamy drogę leśną i podchodzimy stromym lasem do rozległej łąki. Stąd szeroką drogą do kolejnej polany ze źródłem, gdzie stromo do skrzyżowania szlaków na podszczytowym wypłaszczeniu. Ścieżka prosto prowadzi na Plešivec oznaczony krzyżem poświęconym przyłączeniu do Słowenii części Styrii i Karyntii po I wojnie światowej. Prawy wariant (szlak zimowy) obchodzi płaskowyż naokoło. Z wierzchołka obniżamy się obok masztu telekomunikacyjnego do kościoła św. Urszuli oraz położonego nieopodal schroniska. Z podszczytowych polan rozciąga się piękny widok na Alpy Kamnickie, Triglav i Pohorje oraz całą wschodnią Słowenię. Opuszczamy się drogą dojazdową na południe do skrzyżowania szlaków, gdzie w prawo kierujemy się na wąską ścieżkę. Schodzimy stromo przez las do kapliczki na polanie. Następnie drogą w prawo do skrzyżowania w kolejną drogę gruntową, którą w prawo łagodnie do schroniska na Naravskich ledinach.